FORSIDE   |   SITEMAP   |   INFORMATION   |   PRESSEN SKREV

Forsiden

Test din viden

Gør-det-selv artikler

Spørgehjørnet

Kunos værksted

Ridser i sort gummi/plastik gelænder
michael nissen: : 21. januar 2007      18:14
Hej Handymand.

Jeg har en trappe til 1. sal, som er opbygget i jern med sort gummi/plastik gelænder. Gelænderet er helt blankt, og det ser nærmest ud som om det er lakeret. Under en flytning af et skab, kom der flere små dybe ridser i gelænder. Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at fjerne ridserne ved evt. polering el. om jeg skal ud og invistere i et nyt gelænder. Jeg har forsøgt med mild sandpapir, som bare gør det værer.

Hilsen Michael
Einar Bro, Din 3die hånd : 22. januar 2007      11:34
Den blanke overflade fremkommer som varmepåvirkning, da plasten omkring gelænderet blev støbt. Den kan man i øvrigt få i ruller - grå - hvid- sort.

Fortsæt - men med vandslibepapir 240 i lidt sæbevand. 5 dråber sulfo i 1 l vand.

I Autoudstyrs forretninger kan du få noghet der hedder slipol - SLIbe POelere -
Det bruges til at polere sprøjtemaling med.

Du kan også - før slipol - låne din kones hårtørrer , og gennemvarme orverfladen når den står fin men mat. Brug lidt forsigtigt, vil du få plasten til at "blanke op" i overfladen.

ebr
Simone : 2. januar 2008      1:03
Hey

Kan se i indlægget at du skriver at man kan få det sorte plastik/gummi gelænder i ruller i sort, grå og hvid... hvor køber man det, og hvad kaldes det???

På forhånd tak

Mvh.
Simone
Niels Nielsen : 12. marts 2010      7:41
Hej

Har du fundet det plastik til dit gelænder.

Vi fremstiller gelænder med den type plastik du efterspørger.
Kontakt mig hvis det stadig er interesant.
Niels
søren reumert : 21. november 2010      22:02
Bedre sent end aldrig, men jeg er skam interesseret i at købe det her sorte kraftige plastgelænder, der trækkes over et stykke fladjern.
Peter Hansen : 4. april 2011      19:07
Er også interesseret i at købe det sorte plast overtræk til gelænderet, det er ikke til at finde nogen steder.
Niels : 7. april 2011      7:09
Kontakt mig på min mail. nn@legarths.dk evt. hvad med bredde på fladjernet, så kan jeg finde en pris.

Hilsen Niels
Brian : 30. juni 2012      11:32
Jamen hvad hedder det plastik?
Niels : 16. juli 2012      6:32
pvc liste for gelænder. kalder vi det.
Copyright ® handyman.dk