Hvis du vil tjene penge på at hjælpe andre.
Hvis du har en opgave der skal løses.
Vores håndværkere og eksperter svarer løbende på spørgsmål, eller måske er der en anden bruger som kan hjælpe dig.
Du modtager en mail fra os, når der er svaret.
Spar dig selv for tid og besvær - få din to-do liste udført
1
Beskriv din opgave
2
Fastæt dit budget
3
Modtag tilbud og vælg din Handyhander
Jeg har en ret genstridig og svært tilgængelig ballofix ude under mine køkkenskabe. Ballofixen har intet håndtag men derimod en kærv til skruetrækker. Jeg kan imidlertid overhovedet ikke rokke den (det er flere år siden den er drejet sidst). Findes der nogle smarte tricks til at løsne en sådan, formoder jeg, tilkalket ballofix? Ps. Lad mig samtidig give rådet videre, at man skal huske at dreje på dem i ny og næ, så man undgår den slags problemer jeg er rendt ind i nu.
Den type du nævner, har f.... opfundet, en dag han var i dårligt humør. Kan du ikke lukke for en hovehane eet eller andet sted i dit hus / ejendommen du bor i. Hvis du kan det, SKIFT din ballofix med en mere moderne - selv om de også gror fast, er de lidt bedre lavet. (Sidder i en nylonfatning) Den tunge vej er: Få anbragt/hold på en klaphammer bag din ballofix. Find en god stor skruetrækker som passer i kærvens fulde bredde (slib evt. skruetrækkeren til, så den passer meget præcist). Slå med en mindre hammer på skruetrækkeren medens den sidder i kærven på ballofixen. (Det er derfor der skal ligge en stor muggert / klaphammer bag ballofixen) Prøv nu om du kan fastholde kærv og skrue trækker og drej ballofixen - gerne lidt frem og tilbage - når kærvens retning er på trværs af ballofixens løberetning, er der lukket for vandet. ebr.