Hvis du vil tjene penge på at hjælpe andre.
Hvis du har en opgave der skal løses.
Vores håndværkere og eksperter svarer løbende på spørgsmål, eller måske er der en anden bruger som kan hjælpe dig.
Du modtager en mail fra os, når der er svaret.
Spar dig selv for tid og besvær - få din to-do liste udført
1
Beskriv din opgave
2
Fastæt dit budget
3
Modtag tilbud og vælg din Handyhander
hej. Jeg har for år tilbage fået opsat indvendig isolering(varmvæg) gibs plader med skum bag på. Væggene er af gasbeton, og de stedet hvor varmvæggen er fæstnet direkte med skruer ind i gasbetonen, kommer der nu en rund mørk plet på den hvide plast maling på væv, der hvor skruen er. Det er vel en kuldebro? Hvordan kommer man af med disse pletter uden at pille det hele ned?
Det er højst sansynligt fordi det ikk er rustfri skruer. Så plejer den fine plet at komme på alle skruehoveder.. :-)
Tak for oplysningen. Ja det er rigtigt, der er ikke anvendt rustfri skruer. Vil kulden ikke forplante sig gennem rustfrie skruer? Den køber jeg vist ikke! Men hvordan løser jeg problemet. For skal jeg skifte alle skruerne betyder det jo at hele huset skal tapetseres og males om!
Det er svært at sige hvordan det er kommet. Det er ikk mig der har lavet det jo. :-) Men ja, tror ikk rigtig der er andet at gøre..
Mit bud er at der afsætter sig lidt kondens på de iskolde skruehovder når der opvames om vinteren. Fugten kan enten få skruerne til at korridere, eller blot at afgive pletter ved fugten i sig selv. Løsningen... Pladerne skulle måske havde været limet op... eller at eftermontere et nyt lag gips med skruer der hverken får kontakt til gasbetonen, eller de kolde skruer. Mvh Kuno Bonne
Tak for Jeres svar. Nej løsningen er meget mere enkel. Mødte i går "en gammel rotte" i maler faget. En spray dåse Polyfilla pletforsegler som oveni købet er hvid ved påføring. Et lille sprøjt og efter 15 min. tørretid, kan pletten ikke ses på tapetet. Man kan så bare male væggen igen,hvis man føler for det.
hov jeg så lige dit spørgsmål :) og syntes lige jeg vil fortælle dig at det kan godt være at pletforsegleren klarer problemet her og nu, men hvis der ikke er brugt rustfrie/udendørs skruer,vil de ruste væk i løbet af nogle år. og så har du lige pludselig nogle LØSE vægge. :( Erik..........
erik Skov. kan godt ske du får ret, men så må vi jo skifte skruerne til den tid. Nu er det jo ikke over alt, kun hvor normal opsætning ikke var mulig.
Hej Erik Jeg ved det er mange år siden du skrev dette indlæg. Men jeg står og skal købe hus og her er også mærker fra skruer på væggen. Hvad blev løsningen på dit problem?